Ubermorgen.com lager ny merkevare for drivstoff

Kl 19:00 mandag 13 september; en bensinstasjon til en av Stavangers forsteder invaderes av en kunstnerisk intervensjon fremstilt som et reklameopptak. Deler av stasjonen er transformert gjennom svart vinyl og merkevare klistremerker. Den eksisterende designen til stasjonen blir plutselig glatt utseende i svart og hvitt - eksklusive pumpestasjoner for et luksus drivstoff. Stasjonens tilsynelatende ansatte opptrer i svart merkede uniformer - deres utpreget gotisk sminke setter tonen til lær-kledde motorsyklister som ruller sine Harley's inn på stasjonen for å fylle bensin. Og så starter fotoopptaket ...

I løpet av 6 timers aktivitet hvor skiftende scener og situasjoner med modeller stylister, forbipasserende, rekvisitter og kostymer, utarter dette offentlige fotografiske settet seg som den reneste performance eller intervensjon for de forbipasserende og brukere av bensinstasjonen i perioden.

Under ledelse av UBERMORGEN.COM , styling av Ines Chitussi og fotografert av Dag Knudsen, begynner aktiviteten å likne et kommersielt reklame opptak, men den nye merkevaren og de oppstilte scenene oppfattes som en subversiv handling både til merkene av drivstoff og miljø der opptaket ble foretatt.

Etter denne intervensjonen, UBERMORGEN.COM lanserer www.dotoildot.com

Besøk nettsiden: http://www.dotoildot.com/
Få PDF katalogen: http://www.dotoildot.com/assets/cataloque.pdf
Se Manifesto: http://www.dotoildot.com/MANIFESTO.html

2010

Samarbeidspartnere